اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 22 October 2018
مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد:
مدیر عامل توانیر گفت: مصرف برق در ایران 8 برابر رشد جمعیت در طی چهل سال گذشته رشد داشته است، که این نشان از فعالیت چندین برابری صنعت برق در کشور است.
در چهل سال گذشته 8 برابر رشد جمعیت کشور، رشدمصرف برق داشته ایم
به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، محمدحسنمتولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر در سی و سومین کنفرانس بین المللی برق و ششمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق گفت: کنفرانس برق ایران نمونه موفقی از تعامل سازنده و مستمر صنعت برق ایران و نخبگان کشور است.

متولی زاده در ادامه با اشاره به 7500 مقاله ثبت شده در سه دهه گذشته، گفت: در این دوره کنفرانس 1074 مقاله از داخل و خارج کشور دریافت شده که 383 مقاله برگزیده شده که 220 مقاله بصورت شفاهی ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه طی 40 سال گذشته رشد مصرف برق در ایران 8 برابر رشد جمعیت در کشور است، گفت: حجم فعالیت همکاران صنعت برق چندین برابر سایر بخش های زیر بنایی و خدماتی در کشور است.

متولی زاده گفت: بدلیل نگاه دولتمردان و قانون گذاران، نرخ تکلیفی فروش برق پایین تر از هزینه واقعی برق بوده و صنعت برق همواره تحت فشار اقتصادی فعالیت کرده است .

وی ادامه داد: با تعامل سازنده با نخبگان و ارائه راهکارهای مناسب و همت تولیدکننده داخلی و تلاش همکاران صنعت برق کارنامه عملکرد این صنعت عملکرد قابل قبولی بوده است بطوری که در بسیاری از شاخص های مهم و کلیدی صنعت برق ایران در سطح جهان رتبه و جایگاه مناسبی را داریم .

 مدیر عامل شرکت توانیر درادامه اظهار داشت: در حال حاضر و در شرایطی که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد، همکاری و تعامل با نخبگان با صنعت برق بیش از گذشته ضرورت دارد.

متولی زاده ادامه داد: راهبرد اصلی وزارت نیرو برای مدیریت توان عرضه و تقاضا است و تامین برق در تابستان 98 به عنوان یک شاخص و فرصت مناسب برای ارائه راه کارهای حل این چالش است.

وی در ادامه با بیان اینکه بهینه سازی مصرف بویژه در مدیریت بار در تابستان یکی از اولویت های کنفرانس بعدی برق است، گفت: هدف ما آموزش و ایجاد انگیزه مناسب برای اصلاح مدل مصرف مشترکین است و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری در تولید برق در نقاط کوچک و محل مصرف می باشد.

مدیر عامل شرکت توانیر در ادامه تصریح کرد: به منظور تشویق مردم برای مشارکت در طرح های مدیریت بار و سرمایه گذاری برای تولید برق، بسته های تشویقی بویژه در ایام گرم سال تهیه شده که به زودي اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش عصرپرس، سی و سومین کنفرانس بین المللی برق و ششمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق در محل پژوهشگاه نیرو 30 مهر تا 2 آبان در حال برگزاری است.

خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: